21 juli

21 juli

Gelezen 17 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 1 Recensies 1
Young adult   Topics 0
21 juli 1944. Niets is meer zoals het was. Op slot Lautlitz hoort de 14-jarige Fritzi dat de Führer aan een moordaanslag is ontkomen. Ze kan niet geloven dat het haar eigen familie is, die dit plan heeft geïnitieerd.
De SS laat zich niet onbetuigd en wil haar familie tot het laatste lid uitroeien. Iedereen, van een tien dagen oude baby tot de pater familias van 84, wordt opgepakt en een lange weg langs gevangenissen en concentratiekampen volgt. Maar ondanks angst en onzekerheid begint Fritzi in te zien wat haar familie met deze aanslag wilde bereiken: een nieuwe toekomst voor het Duitse volk.

Boeken van Anne Voorhoeve (4)

Liverpool street

9789026601910

Recensies

Recensie 21 juli

door: Zazou 1 like
Een bijzonder jeugdboek dat vertelt over een mislukte aanslag op Hitler door leden van een vooraanstaande familie. Er komen érg veel namen in voor en daardoor raakte ik hier en daar de draad van het verhaal een beetje kwijt, maar desalniettemin bleef het toch boeiend om te lezen.