54 minuten

Gelezen 997 Aan het lezen 24 Wil ik lezen 596 Favoriet 65 Recensies 61
Young adult Artikelen 17 Lijsten 16 Spots 39 Hebban 1000 302   Topics 0   Leesclub

Marieke Nijkamp won met 54 minuten de Hebban Award 2017 voor Beste YA

10 :00 De directeur van Opportunity High School beëindigt haar toespraak en verwelkomt alle leerlingen voor het nieuwe semester. 10 :02 De leerlingen staan op om naar hun klassen te gaan. 10 :03 De auladeuren gaan niet open. 10 :05 Iemand begint te schieten. Uiterst minutieus volgt 54 Minuten vier jongeren tijdens een schietpartij op een middelbare school. Verteld vanuit verschillende perspectieven kom je achter de motieven van de schutter en word je als het ware de terreurdaad ingezogen.

Young Adult
Thriller
Fictie 15+
HarperCollins Young Adult
05 september 2016
26 juni 2018

Marloes Auteur

Vuurwapen? WTF? Indringend debuut!

door: Marloes 3 likes

Met haar Engelse This Is Where It Ends maakte de Nederlandse Marieke Nijkamp in het buitenland veel indruk. In 2016 vertaalt HarperCollins Holland dit indrukwekkende schooldrama en brengt het uit in Nederland. Daarmee komt een tweede droom van Nijkamp uit: haar boek verschijnt in het Nederlands....

Reacties op: 54 minuten