Aan de achterkant was alles in orde

Aan de achterkant was alles in orde

“'Wat wil je later worden?', vroeg mijn tante, terwijl ze me nieuwsgierig aankeek. 'Later als ik groot zal zijn?', aarzelde ik, 'Dat weet ik nog niet.' Maar ik wist het wel. Ik wou een jongen worden. Gewoon zijn hoe ik me voelde."

Samuel Dali De Schepper wordt geboren als meisje, maar voelt zich al sinds zijn prille jeugd gevangen in dat lichaam. Jarenlang worstelt hij met zichzelf tot hij op zijn veertigste een ingrijpende beslissing neemt. Na enkele geslachtsaanpassende ingrepen wordt hij ook uiterlijk een man. In dit boek spreekt Samuel open en eerlijk over zijn gevoelswereld en belicht hij alle stappen in zijn transitie. Zijn verhaal, vlot geschreven en boordevol humor, is een echte eyeopener en laat je stilstaan bij het stereotiepe hokjesdenken over man en vrouw. Voor de maatschappij zijn transgenders een kleine minderheid, over wie men weinig weet. Toch zijn er steeds meer meldingen van mensen die ontevreden zijn met hun geboortegeslacht. Dit boek is een leidraad voor al wie zijn gender in vraag stelt, maar ook voor familie en vrienden van transgenders en hulpverleners kan het een bron van informatie en steun zijn.

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Seksualiteit
Mammoet
21 januari 2020
11 augustus 2020

Reacties op: Aan de achterkant was alles in orde