Aarde zonder water

Aarde zonder water
Adembenemende roman noir
De nieuwe roman van een jong Russisch talent. Over onoverwinnelijke passie, persoonlijke integriteit en non-conformisme.
Wat een romantisch avontuurtje met een jonge vrouw had kunnen worden, ontaardt voor Viktor – een 35-jarige Russische kunstenaar – in een wreed, bloedig en duister spel, waarvan de motieven en de macabere logica ondoorgrondelijk lijken. Viktor overleeft een aanslag en weet zich te redden, tot een andere jonge vrouw door zijn schuld gruwelijk wordt vermoord. Hij vlucht uit Moskou, maar kan ook in het buitenland, waar hij al jaren met zijn vrouw woont, niet ontkomen aan de lugubere gebeurtenissen. Zijn wereld stort in en hij verliest elke controle over zijn bestaan.
De jonge Russische auteur Aleksandr Skorobogatov woont sinds 1992 in België. De novelle Sergeant Bertrand en de roman Audiëntie bij de vorst werden jubelend onthaald.
De pers over eerder werk:
‘Het is een hele tijd geleden dat er zo’n origineel werk uit Rusland naar ons taalgebied kwam.’
NRC Handelsblad
‘Er is nog hoop voor de Russen.’
Algemeen Dagblad
‘Een geweldig verhaal dat meteen naar de keel grijpt (…) en je niet meer loslaat.’
Het Laatste Nieuws
· Een genadeloos beeld van het hedendaagse Rusland
· In Rusland en daarbuiten aangeprezen als een groot talent
ISBN 90 443 0615 4

Is Aarde zonder water het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aarde zonder water