Aardzee  2 Tehanu / Verhalen van Aardzee / De andere wind

Aardzee 2 Tehanu / Verhalen van Aardzee / De andere wind

Gelezen 19 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 2 Recensies 2
Fantasy & SF Spots 2   Topics 0

Aardzee is een klassiek heldenepos over een man van nederige komaf die opklimt tot de toppen van zijn bijzondere gaven. Het is ook een van de eerste fantasyverhalen waarin een tovenaarsschool een belangrijke rol speelt. Het is een sleuteltekst in het fantasygenre, die enorme invloed heeft gehad op latere schrijvers.

In dit vervolg op Aardzee onderzoekt Le Guin de keerzijde van macht en magie, met speciale aandacht voor het lot van vrouwen, kinderen en machtelozen. Elk van de verhalen in deze omnibus biedt een andere kijk op de wereld van Aardzee. Het nooit eerder vertaalde De andere wind, is na ruim dertig jaar (!) een prachtig en verrassend slotakkoord van dit geliefde epos.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Boekerij
07 maart 2016
04 april 2016

Wat een wereld(verhalen)!

1 like

Kort na het verschijnen van de eerste Aardzee-bundel van Ursula Le Guin is ook Aardzee 2 verschenen. Het zijn de resterende boeken over Aardzee die in deze tweede bundel zijn verzameld waarmee de serie nu compleet is. Het bestaat uit de drie boeken Tehanu, een logisch vervolg op de eerdere...

Reacties op: Aardzee 2 Tehanu / Verhalen van Aardzee / De andere wind