Achter mijn voordeur Deel II

Ruim vijf jaar zijn verstreken sinds de publicatie van 'Achter mijn voordeur' waarin Truusje van Zanten haar verhaal vertelde over het huiselijk geweld dat zij en haar kinderen moest ondergaan, en hoe ze zich daaraan ontworstelde. In haar tweede boek 'Achter mijn voordeur - Het vervolg' lezen we hoezeer de trauma's van toen kunnen doorwerken in het nu. Bij het begeleiden van haar kinderen naar een betere toekomst heeft Truusje nog steeds te maken met een verbijsterend groot aantal, steeds wisselende, zorgmedewerkers van instanties zoals pleegzorg, jeugdzorg, Raad voor de Kinderbescherming, jeugdbescherming en andere.
In haar eigen klare taal beschrijft de auteur hoe verschrikkelijk het mis kan gaan in de jungle van de professionele zorg en hoe bij gebrek aan medewerking van pleegouders, door misverstanden en verkeerde inschattingen, een kind op drift kan raken.
Veel gaat goed, maar niet alles en opnieuw houdt Truusje iedereen een spiegel voor.

"Wat mij betreft lezen alle ouders, pleegouders, gezinshuisouders, studenten en wie maar ook wat leren van deze moeder, dit boek. Hoewel het boek heftig is - ik werd er afwisselend boos en verdrietig van - is het ook enorm inspirerend. Ik moest ook lachen en voelde me bemoedigd."

Dr. M. Noordegraaf
Lector Jeugd en Gezin - Christelijke Hogeschool Ede