Ademtherapie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Veel mensen klagen tegenwoordig over ademhalingsproblemen. Deze kunnen variëren van ernstig astmatische aandoeningen tot het alleen maar benauwd krijgen bij lichamelijke inspanningen. Hoe komt het dat een gewoon lichamelijk proces vaak met zoveel problemen verloopt? De moderne mens is meer dan ooit onderhevig aan grote spanningen, in het verkeer, op het werk en kijkend naar de televisie. De vele uitdrukkingen in ons taalgebied illustreren duidelijk deze problematiek: 'ik snakte naar adem', 'de adem stokte mij in de keel', 'ik kreeg het er benauwd van 'en' we luisterden ademloos!' In tien hoofdstukken worden onder andere CARA, ziekten van hart- en bloedvaten en stofwisselingsziekten die door een verkeerde ademhaling ongunstig beïnvloed worden, besproken. Na ieder hoofdstuk volgt een aanhangsel met oefeningen. Door illustraties bij de oefeningen is er sprake van een methodisch-didactische opzet, waardoor het zowel in het reguliere als het alternatieve gezondheidscircuit zal aanslaan. De auteur werd geboren in een artsengezin in de Betuwe en volgde na de middelbare school een opleiding tot lerares koken en voedingsleer. Later volgde zij een studie Engels en gaf gedurende tien jaar Engels aan de volwassenen-mavo. Na een driejarige opleiding ademtherapie is zij nu reeds vele jaren ademtherapeute te Almelo. Daarnaast houdt zij lezingen en cursussen over ademtherapie en ontspanning.
AnkhHermes
9789020207965