Ahmed Aboutaleb

Ahmed Aboutaleb: Overal de eerste

Rank 649 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0

Vanaf het moment dat Ahmed Aboutaleb als vijftienjarige jongen vanuit het Marokkaanse Rifgebergte verhuisde naar een Haagse achterstandswijk werkte hij keihard. Hij wilde Nederlands leren, goed meekomen op school, geld verdienen en carrière maken. De jonge man was ambitieus – ambitieuzer dan zijn leeftijdsgenoten, met of zonder migratieachtergrond. Aboutalebs gedrevenheid maakte hem uiteindelijk een van de eerste spindoctors in Den Haag, de eerste Amsterdamse wethouder van Marokkaanse komaf, de eerste Marokkaanse Nederlander in de regering en de eerste islamitische burgemeester van een grote Europese stad.

Zelf heeft Aboutaleb de afgelopen dertig jaar zijn verhaal in allerlei delen en varianten verteld. Deze biografie kijkt verder dan Aboutalebs eigen perspectief: Hermanides en Koops bieden inzicht in het karakter, de ontwikkeling en de omgeving van deze ambitieuze man. Hermanides en Koops vertellen het verhaal over Aboutalebs succes zonder de schaduwkanten ervan uit het oog te verliezen.

Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
12 november 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 12,99