Al het moois

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

'Ik kom uit een familie die is gevormd door rampzalige gebeurtenissen en met elkaar is verbonden door een bijzondere en onverbrekelijke liefde,' schrijft Hunter Biden in deze buitengewoon ontroerende herinneringen over verslaving, verlies en overleven.
Toen Hunter Biden twee jaar oud was, raakte hij ernstig gewond bij een auto-ongeluk dat zijn moeder en kleine zusje het leven kostte. In 2015 werd hij geconfronteerd met het uiterst pijnlijke verlies van zijn oudere broer, die op zesenveertigjarige leeftijd overleed aan hersenkanker en van wie hij zoveel hield. Tijdens de regeerperiode van Trump was Hunter het doelwit van voortdurende aanvallen en verdachtmakingen van de president en diens trawanten. Naast al die tegenspoed kreeg ook nog eens te maken met een huwelijk dat op de klippen liep en een jarenlang gevecht met een drugs- en alcoholverslaving.
In Al het moois vertelt Hunter Biden over de verwoestende periode waarin hij verslaafd was aan alcohol en drugs, en over het helse pad dat leidde naar ontwenning. Het verhaal eindigt met het punt dat hij nu heeft bereikt: hij is een nuchtere, getrouwde man, heeft een nieuw kindje en zijn vader is de zesenveertigste president van de Verenigde Staten - en eindelijk is hij in staat oog te hebben voor al het moois dat het leven te bieden heeft.

Literaire non-fictie algemeen
Hollands Diep