Al wat goud op de bergen is

Al wat goud op de bergen is

Rank 4727 Gelezen 31 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 65 Favoriet 2 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 2 Lijsten 1   Topics 0
Ba sterft gedurende de nacht, Ma was al verdwenen. De Chinees-Amerikaanse Lucy en Sam, twaalf en elf jaar, zijn plotseling alleen en op de vlucht. Ze laten het berooide, stoffige Amerikaanse mijnstadje achter zich en zwerven met het lichaam van hun vader door een meedogenloos landschap, bezaaid met gigantische buffelbotten, tijgerpootafdrukken en vol met onbetrouwbare bandieten, op zoek naar een plek om Ba te begraven en opnieuw te beginnen.
Al wat goud op de bergen is is een overweldigend avonturenverhaal dat de stereotypen van de klassieke western op zijn kop zet. Een onvergetelijk verhaal over het verlangen van een immigrantenkind naar een thuis, en een opmerkelijke roman over familieleden die door herinneringen en geheimen verbonden zijn.

Signatuur
23 februari 2021
23 februari 2021

Nicole van der Elst Hebban Recensent

Een thuis ver van huis?

door: Nicole van der Elst 1 like ebook

Ons beeld van het Wilde Westen is vooral gevormd door films waarin stoere cowboys vuurgevechten aangaan en op hun paard door desolate stadjes trekken. De debuutroman van C. Pam Zhang speelt zich af in deze herkenbare setting, maar voegt er iets aan toe. Al wat goud op de bergen is, vertaald door...

Reacties op: Al wat goud op de bergen is