Alle moeders werken al

Vrouwen moeten werken alsof ze geen kinderen hebben en hun kinderen verzorgen alsof ze geen werk hebben. Terwijl we er in Nederland zo trots op zijn dat vrouwen gelijke rechten hebben, valt dat in de praktijk nog vies tegen. Fulltime werkende vrouwen zouden geen geschikte moeders zijn, maar parttime werkende moeders krijgen al snel woorden als lui en verwend naar hun hoofd. Alleenstaande moeders trekken ondertussen aan het kortste eind: zij leven dikwijls in armoede en hebben niet de ‘keuzes’ waar het feminisme zo vaak de mond van vol heeft. Want ja, niet alleen mannen en neoliberale politici hebben bijgedragen aan de onderwaardering van zorgtaken, maar ook feministen. Anja Meulenbelt pleit voor een hernieuwde waardering voor moederschap en een maatschappij waarin zorg de ruimte krijgt die ze verdient.

Recensies (1)

Is Alle moeders werken al het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alle moeders werken al