Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ha! De wonderlijke jaren zeventig! Behaverbrandingen, flowerpower, de seksuele revolutie: alle remmen los! Ook in de bioscoop werden − na de verstikkende (zelf)censuur die tot eind jaren zestig duurde – grenzen verkend, uitgehold en verlegd. Het was de eerste en meteen de laatste uitbarsting van totale vrijheid, en het leverde films en genres op waar je nu met verbazing, verbijstering en zelfs verontwaardiging op terugkijkt. What were they thinking!? In Alle remmen los! is filmkenner Jan Verheyen uw vrolijke gids doorheen de riolen van de exploitatiefilms uit die tijd. Tirolersekskluchten, vrouwengevangenisfilms, sadiconazista’s, zombies en kannibalen, mondo’s en beestenfilms – u zal van de ene rijkelijk geïllustreerde verbazing in de andere vallen. Het boek is aangevuld met de guilty pleasures van notoire filmmakers als Erik Van Looy, Martin Koolhoven, Jonas Govaerts, Harry Kümel, Robin Pront en vele anderen. Als filmnerd par excellence heeft Jan Verheyen een ongezonde kennis van B- tot Z-films. Hij deelde die kennis met duizenden enthousiaste bezoekers van het theaterspektakel ‘De Nacht van de Wansmaak’ en de kijkers van zijn cultprogramma’s Film Night Special en Cult Night op Kanaal 2. Voor het eerst deelt hij zijn expertise nu ook met een lezend publiek. +

Houtekiet
01 september 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Karla De Greeve

Reacties op: Alle remmen los! Een afdaling in de riolen van pulpcinema uit de wilde jaren ‘70