Allemaal losers

Hoor ik er wel bij? Hebben anderen het niet veel beter voor elkaar dan ik? Vinden ze me wel leuk genoeg? Ben ik misschien een loser?
Het zijn vragen die mensen zich altijd hebben gesteld, maar die vandaag de dag hardnekkiger door ons hoofd spoken dan ooit. Glossys en tv-programmas houden ons voortdurend voor dat ons leven nog veel beter en mooier zou kunnen zijn. We worden overvoerd met beelden van ideale en geslaagde mensen: winnaars.
Allemaal losers is een opbeurend boek voor iedereen die zich weleens een mislukkeling waant. Het beschrijft de geschiedenis van het verliezen, analyseert scherp welke soorten losers de moderne maatschappij heeft voortgebracht en vertelt hoe je je loserschap kunt overwinnen. Bovendien legt het uit waarom winnaars vaak de echte losers zijn.

Wilma de Rek is journalist bij de Volkskrant.

Is Allemaal losers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Allemaal losers