Alles begint met A

Rank 6175 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
"Er zijn ontzettend veel letters en het worden er steeds meer. Je komt ze tegen op de gekste plekken, vaak enigszins vermomd maar toch nog herkenbaar: appjes, boeken, contracten, dagbladen, e-mails, facturen, gevels, huiswerk, incunabelen, jaarverslagen, kerstkaarten, liefdesbrieven, manuscripten, notitieboekjes, ondertitels, poëzie, quotes, romans, stembiljetten, T-shirts, uittreksels, verhandelingen, websites, xeroxkopieën, ijspapiertjes, yoghurtpakken, zerken.'
Letters maken onderdeel uit van de grote familie die alfabet heet. Toch is Alles begint met A niet een integrale geschiedenis van het alfabet; het zijn eigenlijk biografieën – de petites histoires – van elke afzonderlijke letter, over de eigenaardigheden en lotgevallen van "onze' letters. In 27 letterportretten schetst Diedrik van der Wal in Alles begint met A ons alfabetisch erfgoed. Diedrik van der Wal werkt als collectiespecialist bij het Meertens Instituut in Amsterdam. Zijn interesse in letters ontstond tijdens de eerste schrijflessen en groeide in een later stadium uit tot een milde obsessie. In 2008 publiceerde hij Achter de letter – encyclopedisch eenletterwoordenboek."

Uitgeverij De Harmonie B.V.
01 januari 2020

Reacties op: Alles begint met A