Alles gaat voorbij. Zelfs Donald Trump

Alles gaat voorbij. Zelfs Donald Trump

Rank 2084 Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Je zou het niet snel zeggen als je de Nederlandse media volgt over het Amerika van Donald Trump, maar het is echt waar: Amerika wordt in rap tempo een progressiever land. De Republikeinen hebben de afslag naar de 21ste eeuw gemist. Groeiende kiezers-groepen zoals millennials en etnische minderheden stemmen overwegend links. Het Republikeinse monsterverbond met rechtse kerkleiders is niet meer almachtig nu de ontkerkelijking om zich heen grijpt. Ook over een duurzamere economie, de doodstraf, het homohuwelijk, ongelijkheid en legalisering van marihuana schuiven de meeste Amerikanen gestaag op in progressieve richting.
Die trends waren al zichtbaar bij de Congresverkiezingen van 2018. De huidige Democratische fractie weerspiegelt de veelkleurigheid van Amerika, maar bij de Republikeinen is het bolwerk van blanke mannen onaangetast. Voor hoe lang nog? Groenhuijsen schetst een verrassend beeld van het Amerika van morgen en vertelt alles wat je moet weten over de hoofdrolspelers van de verkiezingen van 2020.
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Atlas Contact