Donald Trump

Donald Trump

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Van alle kandidaten die in 2016 president Barack Obama willen opvolgen, is multimiljardair Donald Trump de opvallendste. Trump groeide op als zoon van een New Yorkse vastgoedondernemer en had al snel door dat een gewoon burgermansbestaan níets voor hem was. Rijk wilde hij worden, beroemd, berucht, gezien, besproken: een niets en niemand ontziende winner.

Iedereen heeft een gepeperde mening over hem. Kiezers slalommen tussen grote bewondering en diepe minachting. In dit boek zet Amerika-kenner Charles Groenhuijsen zijn tanden in het fenomeen Trump. Hoe is hij geworden wie hij is? Hoe serieus is zijn gooi naar het presidentschap? En wat betekent het als Trump faalt en straks níet in het Witte Huis terechtkomt?

Aan de hand van de meest trumpiaanse foto's en uitspraken blikt Groenhuijsen in Donald Trump. 'Iedereen houdt van mij' even stoutmoedig als vrolijk vooruit op de Amerikaanse verkiezingen, die wel eens de spannendste in decennia kunnen worden. Aan 'The Donald' zal het niet liggen, hij amuseert zich kostelijk: 'Ik heb geen idee waar dit eindigt. Maar ik zit er nu middenin en het is fantastisch.'

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Uitgeverij Balans B.V.
24 november 2015
21 november 2015

Kermisattractie nummer 1

door: Marjan van Druenen 1 reactie

Onlangs verscheen de Nederlandse vertaling van de onthullende biografie over 'The Donald'. Amerikadeskundige Willem Post las het boek als een van de eerste en noemde hem ‘een gevaarlijke gek’ (WNL 7 januari jl.) Binnenkort weten we of hij ook daadwerkelijk voor de republikeinen de strijd om het...

Reacties op: Donald Trump