Amerikanen zijn niet gek

Rank 4475 Gelezen 20 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Lijsten 2   Topics 0
Nederlanders kunnen zich geweldig opwinden over Amerikanen: ze zijn luidruchtig en oppervlakkig. Aan de juistheid van deze uitgesproken opinie over onze grootste bondgenoot twijfelen we niet. Toch doen we Amerikanen graag na. We kijken naar hun films, lezen hun boeken, luisteren naar hun muziek, eten fastfood, lopen in jeans en worden langzamerhand - net als zij - veel te dik!

Maar wat weten we nu echt van Amerikanen? Hoe voeden ze hun kinderen op? Hoe denken ze over misdaad, seks en drugs? Hoe hard werken ze? Hoe rijk of arm is Amerika eigenlijk? Amerikanen denken vooral aan zichzelf, wil het cliché. Maar waarom zijn er dan in de hele wereld zo veel kerkhoven vol Amerikaanse soldaten? En waarom bestaat er nergens zo veel liefdadigheid als in de VS? Zijn Amerikanen toch een beetje gek? Wellicht zijn er andere verklaringen voor hun malligheden en verbazende tegenstrijdigheden.

Mens & Maatschappij
Pockets non-fictie
Mens en maatschappij algemeen
Uitgeverij Balans B.V.
23 januari 2012
23 januari 2012

Reacties op: Amerikanen zijn niet gek