Alles kookt over

`Bah, er ligt allemaal bloed op de grond, zei Laura.
Gustaaf grinnikte. `Er zit ook bloed op het vlees. Wat moeten we daarmee?
`Afspoelen, zei Laura. `We hebben geen geld om nieuw vlees te kopen. De mensen zullen er echt niks van krijgen.

Die mensen zijn de gasten van het restaurant waar alles overkookt. Ze weten niet dat er bloed in het eten zit, en ze weten ook niet dat de kok een meisje van vijftien is: Laura, de oudste van de kinderen en de enige die kan koken. Toch zijn ze met z n vijven een restaurant begonnen, want ze wonen zes weken lang in een huis zonder ouders en ze hebben geld nodig!

Dit vrolijke vakantieverhaal was het eerste kinderboek van Anna Woltz. Na acht andere succesvolle boeken is Alles kookt over er nu eindelijk weer in een nieuw jasje.

Laura s recepten staan achter in het boek, dus je kunt alles zelf proeven!

Is Alles kookt over het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alles kookt over