Alles wat wij wilden was alles

Het Amerikaanse debuut van het jaar: een hilarische roman over de ondergang van het westerse levensgevoel in één enkele, legendarische zomer

Het gaat Janice Miller voor de wind. Haar man Paul verkoopt zijn farmaceutische bedrijf en het grote geld stroomt binnen. Dochter Lizzie doet het goed op school en dochter Margaret maakt carrière. Alles wat deel uitmaakt van the American dream ligt binnen handbereik, maar als Paul aankondigt dat hij Janice wil verlaten voor haar tennispartner, krijgen Janice en haar dochters de keerzijde van deze droom te zien.
De drie vrouwen trekken zich terug achter de muren van hun huis en zweren zich te wreken. Ieder van hen kent haar eigen teleurstellingen en samen gaan ze de strijd aan met echtscheidingsadvocaten, schuldeisers, zwembadreinigers, drugdealers, schoolmeisjes en evangelistische buren, maar vooral met elkaar en met zichzelf.
Janelle Brown combineert hilarische observaties en messcherpe, inktzwarte ironie à la American Beauty met een onderkoelde maar trefzekere schrijfstijl. Alles wat wij wilden was alles weet het moderne, westerse levensgevoel te vatten in het verhaal van drie vrouwen die niet bang zijn voor de duistere kant van het leven.

Janelle Brown schrijft onder meer voor Vogue en The New Yorker. Alles wat wij wilden was alles, waarvan de rechten in Amerika voor een recordbedrag werden verkocht, is haar meesterlijke debuut.

Recensies (1)

Is Alles wat wij wilden was alles het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alles wat wij wilden was alles