Als alle breinen werken

Saskia Schepers
Ieder brein is anders en nergens wordt dat zo duidelijk als op de werkvloer. Dit boek biedt werknemers en werkgevers de tools om hun brein optimaal te benutten en van neurodiversiteit een kracht te maken.

Ieder brein is uniek, en nergens wordt dat zo duidelijk als op ons werk. Waar de een gek wordt van veel vergaderen, heeft de ander behoefte aan sturing. En waar de een gedijt bij thuiswerken, floreert de ander bij de levendigheid op de werkvloer. Toch zijn werkomgevingen vaak alleen afgestemd op de meest gangbare breinen. En daar wringt de schoen, want 20 procent van de mensen heeft een brein dat zodanig afwijkt dat we er labels als adhd, dyslexie of hoogsensitiviteit aan toekennen. Daar kleven vaak stigma’s aan, terwijl deze denkers hard nodig zijn: ze zijn vernieuwers, criticasters en creatievelingen. Door ruimte te maken voor neurodiversiteit – dus voor de verschillen in hoe mensen denken, communiceren en prikkels verwerken – komen hun talenten tot hun recht. Saskia Schepers sprak talloze neurodivergenten, leidinggevenden en hr-managers en ontwikkelde direct toepasbare tools, zoals het breinpaspoort en de samendenksessie, waarmee werknemers en leidinggevenden een neuro-inclusieve werkplek kunnen vormgeven. Dit boek biedt neurodivergenten een nieuw perspectief op hun eigen capaciteiten en geeft hun omgeving de tools om die capaciteiten volledig te benutten. En dat is niet alleen goed voor neurodivergenten, maar voor iedereen – want uiteindelijk werken álle breinen anders.

Recensies (1)

Is Als alle breinen werken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Als alle breinen werken