Als een boom

Junior   Topics 0
Als een boom is het buitengewoon mooie prentenboek van Maria Gianferrari en Felicita Sala (ill.) over bomen. Dichter Kees Spiering (o.a. Jij begint) maakte de poëtische vertaling van dit kleurrijke boek, dat ons laat zien dat mensen en bomen eigenlijk helemaal niet zoveel van elkaar verschillen…

We zijn allemaal net als bomen: onze ruggengraat is wat de stam is voor een boom, onze huid de schors en ons hart het kernhout. We worden beide gevoed door lucht en zon. En net als mensen zijn bomen ook sociaal. Ze ‘praten’ om informatie te verspreiden, ze delen voedsel en andere middelen. Ze schuilen en ze zorgen voor elkaar. Ze zijn samen sterker dan alleen. Dit prentenboek voor jonge kinderen is een ode aan een van de belangrijkste creaties die de natuur heeft gemaakt.

Dit boek met prachtige illustraties nodigt uit om keer op keer te bekijken. Met een uitklappagina en extra informatie over bomen achterin.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (>6 jaar)