Als een huisdier doodgaat

ls een huisdier doodgaat..

Het is geen leuk onderwerp, maar toch krijgt iedere dierenliefhebber er een keer mee te maken: het geliefde maatje komt te overlijden. Het is goed om er over na te denken wat u wilt als het zo ver is. Tegenwoordig zijn er verschillende mogelijkheden om huisdieren de laatste eer te bewijzen. Euthanasie en de keuzes die dan gemaakt moeten worden, komen in de eerste helft van dit boek aan de orde.

De tweede helft gaat over rouwverwerking. Er wordt uitvoerig ingegaan op rouwverwerking bij kinderen, maar ook bij ouderen. Hoe gaan zij er mee om? Waarom is het verwerken van het verlies van het huisdier zo moeilijk? Hoe kun je als ouders of verzorgers er het beste mee omgaan?

Tenslotte geeft de auteur advies over het nemen van een nieuw huisdier. Wanneer doe je dat, en wil je dat ook?

Een boek van bezinning, dat is ge?llustreerd met troostrijke tekeningen met bijbehorende afscheidsteksten. Ontroerend!

Welzo Media Productions bv
01 januari 1998

Reacties op: Als een huisdier doodgaat