Als helpen niet helpt

Thea van Bodegraven - Boonstra
Als je een partner of kind hebt met angstig of dwangmatig gedrag. Tien procent van de Nederlanders heeft behoorlijk last van angst en/of dwang. Als naaste heb je daar veel mee te maken. Dus jij bent niet de enige! Hoever ga jij mee in het aanpassen aan de angst of dwang van je partner of kind? Hoe blijf je bij jezelf bij wat je moet of niet mag van de ander? Waarom ga je erin mee? Hoe houd jij het in stand? Hoe kun jij er meer ontspannen mee omgaan? Hoe kun je stoppen met de ander 'beter' te maken? Dit boek laat je niet kijken naar je partner of kind, maar naar jezelf. Je krijgt inzicht in de patronen van meedwangen, vermijden en emotionele chantage. Hoe kom je erin en hoe stap je uit die patronen? Je moet hard zijn tegen de dwang en aardig voor de drager ervan. Dat advies geef ik naasten van mensen met een dwangstoornis. Makkelijk gezegd, maar hoe doe je dat? Dit boek boordevol advies en tips is daarom meer dan welkom. Menno Oosterhoff, psychiater en auteur van "Vals Alarm'

Recensies (1)

Is Als helpen niet helpt het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Als helpen niet helpt