Als het maar geen België wordt

Meer dan tien jaar werkte journalist Sander van Hoorn als NOS-correspondent in het Midden-Oosten, de Rudy Vranckx van onze noorderburen als het ware. Toen het besluit kwam om voor een nieuw professioneel basisstation te gaan, verzuchtte zijn vrouw: ‘Als het maar geen België wordt’.
Wegens te dichtbij, niet exotisch genoeg.

Toch werd het België en wat blijkt nu? Dat Brussel soms meer lijkt op Beiroet dan op Breda.

Dit boek is een verslag van een verwonderde, soms gedesillusioneerde, verwarde en gefrustreerde maar altijd liefdevolle inburgering in een land dat in alles toch vooral niet op Nederland lijkt. Uit zijn verslag over hoe het is om in België te komen wonen en werken, leren wij Belgen vooral veel over onszelf. Hoe we zijn, ons gedragen, wat ons onderscheidt, ten goede en ten kwade. Een verrukkelijke spiegel!

Is Als het maar geen België wordt het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Als het maar geen België wordt