Als ik later meester ben

Als ik later meester ben is een gedichtenbundel met 52 nieuwe, sprankelende gedichten voor kinderen. De gedichten zijn geschreven bij verschillende thema’s: dieren, school, vriendschap, vakantie, geloof en natuur. Vrolijke gedichten over een meester uit Emmen die naar de Noordpool fietst, over het krijgen van de slappe lach en over het genieten van de natuur. Maar ook gedichten over pesten, over het missen van iemand die je lief is en over het geloof in God. De gedichten zijn heel toegankelijk, makkelijk leesbaar en soms heel verrassend van toon en sfeer.

Dit boekje past uitstekend bij het thema ‘Dichterbij’ van de Christelijke Kinderboekenmaand 2008, waarin poëzie centraal staat.
Het boekje is full colour geïllustreerd door Mariska Vos.

De gedichten in deze bundel zijn geschreven door Liesbeth van Binsbergen (winnaar van de ‘Eigenwijsprijs 2006’), Greetje Kanis (auteur en illustrator van kinderboeken) Corien Oranje (winnaar van ‘Het Hoogste Woord 2007’) en Nelleke Scherpbier (vertaler en auteur van kinderboeken) en Mariska Vos.

Is Als ik later meester ben het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Als ik later meester ben