Altijd scherp

Altijd scherp

Gelezen 8 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 4

De meeste mensen zijn meer bezig met het managen van hun tijd dan met het managen van hun energie. Maar wat heb je aan een uur extra werktijd als je aan het eind van de dag niet meer vooruit te branden bent? En wat heb je aan een snelle carrière als je halverwege opgebrand raakt? 'Altijd scherp' is dé klassieker over hoe je slim kunt omgaan met je energie en zo productiever en gezonder kunt leven. Op basis van wetenschappelijk onderzoek en vijfentwintig jaar praktijkervaring introduceren Tony Schwartz en Jim Loehr in dit boek de principes van persoonlijk energiemanagement. Een succesvolle carrière is namelijk topsport: je moet kunnen pieken op het juiste moment, je steeds blijven ontwikkelen én ook op de lange termijn blijven investeren in mentale en fysieke fitheid. Door middel van veel anekdotes en praktische oefeningen geven Loehr en Schwartz een effectief stappenplan dat je zal helpen om: *Je vier belangrijkste bronnen van energie te managen: fysiek, sociaal, mentaal en spiritueel. * Je energieverbruik te compenseren met herstel en energievernieuwing. (Wist je bijvoorbeeld dat je na een nacht slecht slapen beter een halfuur kunt sporten dan een extra uur slapen?) * Patronen in je dag- en weekritme in te bouwen die voor een betere energiebalans zorgen. (Wist je dat je 's ochtends een spanningsboog van 90 minuten hebt, maar dat die 's middags veel korter is?) * Beter om te gaan met een hoge werkdruk, en de goede balans te vinden tussen werk en privé. 'Vol met verrassende inzichten, meeslepende anekdotes en praktische tips. Indrukwekkend!' Stephen Covey, auteur van DE ZEVEN EIGENSCHAPPEN VAN EFFECTIEF LEIDERSCHAP THE POWER OF FULL ENGAGEMENT Dé klassieker nu eindelijk in het Nederlands!

Business & Management
Management algemeen