Amerikaanse goden

Rank 6212 Gelezen 207 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 188 Favoriet 17 Recensies 37
Fantasy & SF Artikelen 11 Lijsten 6 Spots 21 Hebban 1000 516   Topics 0   Leesclub

Na drie jaar in de gevangenis kijkt Shadow uit naar de ­hereniging met Laura, zijn grote liefde. Maar vlak voor hun weerzien komt Laura om bij een auto-ongeluk. ­Shadow heeft nu niets meer om voor te leven en op goed geluk accepteert hij een baan van de raadselachtige Mr. Wednesday, die meer over hem lijkt te weten dan hijzelf.

Ze maken een roadtrip door Amerika, waarbij Shadow tal van excentrieke figuren ontmoet, met wie hij op mysterieuze wijze verbonden blijkt. Shadow komt erachter dat iedereen geheimen heeft, zelfs zijn Laura. Hij ontdekt ook dat de alledaagse realiteit niet de enige werkelijkheid is, of zelfs maar de belangrijkste. Er dreigt een oorlog om de ziel van Amerika, een oorlog waarin dromen, legenden en mythen een grote rol spelen. En Shadow zit ­ermiddenin.

Sciencefiction & Fantasy
Luitingh
01 januari 2002
20 april 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Een moderne klassieker in een nieuw jasje

door: Sarah de Waard 1 reactie 2 likes

‘Waarom protesteer je niet?’ vroeg Wednesday. ‘Waarom roep je niet dat het allemaal onmogelijk is? Waarom

doe je gewoon wat ik zeg, en neem je het allemaal zo fucking kalm op?’

‘Omdat je me niet betaalt om vragen te stellen,’ zei Shadow. (p. 379)

De meeste fantasyfans kennen het boek American...

Reacties op: Amerikaanse goden