Aminata

Mag ik blijven of moet ik terug naar mijn eigen land? Waarom geloven ze me niet? De roman “Aminata, tussen Hoop en Vrees” beschrijft het onzekere en gekwelde leven van een Afrikaans meisje dat, na de opgelopen trauma’s in haar thuisland, naar Nederland vlucht via een mensenhandelaar. Een jarenlang traject van prostitutie, voorlopige opvang en asielprocedure is haar lot. Aminata leeft continu tussen hoop en vrees. Het wederzijds onbegrip tussen haar en de IND, die haar verhaal ongeloofwaardig vindt, breekt haar op. Haar enige houvast is de ondersteuning van een rechercheur, die zich sterk maakt voor haar zaak en haar helpt in zichzelf te blijven geloven. Een boek dat de lezer in de huid doet kruipen van de slachtoffers van mensenhandel en asielzoekers en duidelijk maakt dat recht en rechtvaardigheid niet altijd op een lijn staan.

Recensies (1)

Is Aminata het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Aminata