Anders' dromen

De ervaring die ons geheugen het best bewaart zijn momenten van grote blijdschap en diep verdriet. Maar er is niets wat ons zo pijnlijk bijblijft als een vernedring.
'Anders' dromen' is een roman over familie en vriendschap, loyaliteit en hypocrisie, schuld en onschuld. De roman vertelt het verhaal van Anders, die in de herfst van zijn leven geconfronteerd wordt met een groot familiegeheim dat zijn wotrels heeft in de Tweede Wereldoorlog. Het blootleggen hiervan heeft verstrekkende gevolgen voor alle betrokkenen. Niet alleen voor Anders en zijn familie, maar ook voor Randon, een oudere en vereenzamende speurder in ruste die Anders helpt de waarheid boven tafel te krijgen.
In 'Anders' dromen' toont Verrips de kracht van het geheugen en onderbewustzijn. Hij speelt een prachtig geheugenspel met de kubus der herinnering: vlakjes worden verdraaid en verschoven net zolang tot het verleden overeenstemt met het zelfbeeld van de personages. De waarheid lijkt maakbaar, behalve in dromen.

Is Anders' dromen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Anders' dromen