AnimaX

Gelezen 15 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 32 Favoriet 4 Recensies 6
Young adult   Topics 0
‘Please, geef me een vos.’ Ik weet niet waarom ik dat hardop zeg. Mijn hart bonkt zo hard dat ik denk dat de professor hem kan horen.
‘Animax-proces klaar.’
Ineens tril ik niet meer. Ik sta aan de grond genageld en hou mijn adem in terwijl het rolluik omhooggaat. Dan zie ik een poot die door de dikke paarse rook naar buiten stapt. Maar wat ik zie is geen poot zoals die van een vos, het is een klauw. Ik stap naar achteren. Mijn ademhaling versnelt.
‘Nee, dit is niet wat ik wil.’

Elena woont op het eiland New Lane, waar de bewoners de stroming van AnimaX volgen. Zij geloven dat het vinden van je soulmate dé oplossing is tot een vredig bestaan zonder confrontaties en oorlog. Nadat de wereld na de Derde Wereldoorlog uit elkaar gerukt is in verschillende eilanden is dit ook wel nodig. Om de inwoners te helpen bij het vinden van hun soulmate heeft professor Animo de AnimaX ontwikkeld. Deze kunstmatig intelligente robots nemen de vorm aan van het dier dat bij jouw past, jouw soulmate heeft hetzelfde dier.
Op haar achttiende verjaardag mag Elena dan eindelijk de test afleggen om haar eigen AnimaX te krijgen. Ze is er zeker van dat ze een vos krijgt, net zoals Mason, de jongen op wie ze al jaren verliefd is. Maar wanneer ze een heel ander dier krijgt, blijkt dat Elena zichzelf niet zo goed kent als ze dacht. En hoe goed kent ze Mason?

Young Adult
Fictie 15+