Anna in IJsland

Junior   Topics 0
Een spannend boek over Anna en haar familie die naar IJsland emigreren.

IJsland is het land van vuur en ijs. Een land vol met vulkanen en gletsjers. De folkloristische geschiedenis van volksverhalen en sagen leeft in deze bijzondere natuur, en je weet nooit wat er te gebeuren staat.

Dit is precies wat Anna ondervindt. De tijd tikt en Anna staat voor een grote uitdaging. Zal zij op tijd zijn en het grote raadsel oplossen?

Anna in IJsland - een magische reis door het land van vuur en ijs, is op een bijzondere manier geschreven. Hoewel het een kinderboek is, wordt het door volwassenen gewaardeerd door de manier waarop het boek opgebouwd. De volksverhalen en de krantenstukjes die in het boek zijn opgenomen bieden inzicht in de rijke cultuur van IJsland.

In het boek worden een aantal bezienswaardigheden beschreven, waardoor je gaat verlangen naar je eigen IJsland-avontuur.
Een aanrader voor iedereen die zich wil voorbereiden op een reis naar het land van vuur en ijs.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar