Annamalai Swami

Annamalai Swami

Toen in 1928 in ANNAMALAI SWAMI’S droom Bhagavan Sri Ramana Maharshi, een van de grootste spirituele meesters in India, aan hem verscheen, besloot hij direct naar hem toe te gaan. Annamalai Swami bleef vervolgens bijna tien jaar bij Ramana Maharshi en superviseerde de meeste van de bouwprojecten in de ashram van zijn Goeroe. In 1938 vroeg Ramana Maharshi hem te stoppen met dit werk en zich in plaats daarvan in afzondering te wijden aan meditatie. Annamalai
Swami wijdde al zijn energie aan het uitvoeren van de spirituele onderricht die zijn Goeroe hem had gegeven. Zijn jarenlange voortdurende meditatie brachten hem uiteindelijk tot een continu bewustzijn van het Zelf.
In de jaren tachtig begon een klein aantal, vooral Westerse, spirituele zoekers Annamalai Swami te bezoeken om hem vragen te stellen over de leer van Ramana Maharshi. Men was vaak verrast door de elegante en scherpe manier waarop hij de leringen doorgaf die hij van zijn Meester had ontvangen. Zijn lessen waren compromisloos, duidelijk en weken zelden af van een solide kern van advies dat hij zelf van zijn Goeroe had gekregen. Ze werden echter geleverd met een kracht en een vriendelijke humor die onweerstaanbaar aantrekkelijk waren.
Religie & Spiritualiteit
Uitgeverij Boekenbent