Anne Frank

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Een levensbeschrijving met illustraties. Het verhaal over Anne Frank begint met een gewoon meisje, iemand waar je in de klas naast zou kunnen zitten... Het dagboek van Anne Frank, waarin ze haar leven beschrijft in de jaren dat ze zich moest schuilhouden voor de nazi´s, heeft miljoenen mensen ontroerd. Maar hoe was ze als klein meisje, thuis met haar ouders, haar zus en haar vriendinnen, als ze buiten speelde of op school zat? Wat dreef haar, toen ze ouder werd, om zo helder en duidelijk over haar leven te schrijven? En waarom kwam er zo´n tragisch einde aan haar leven - zo vroeg? Met een meeslepende tekst en illustraties die een diepe indruk maken en op nauwgezet onderzoek berusten, vertellen Josephine Poole en Angela Barrett het verhaal van Anne aan jongere kinderen. Ze geven een helder beeld van een levenslustig, fantasierijk meisje dat moet leven in buitengewone omstandigheden. Een bijzonder boek.
Junior
Illustraties
A. Barrett
Uitgeverij De Eekhoorn B.V.
01 april 2005

Recensies

Prachtig geïllustreerd

door: PaulaOrme 1 like
Een eenvoudige vertelling met prachtige, passend sobere, illustraties bij het dagboek van Anne Frank. Ik las het voor aan mijn kinderen voordat we het museum bezochten. Beide maakten veel indruk.