Anne, mijn Anne

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
‘Ik had nooit tegen Anne gezegd dat ik al snel na onze eerste amoureuze ontmoeting verliefd was geworden op haar. Verliefd worden op een vrouw stond niet in mijn programmaboekje.’

Dat bevrijding niet zaligmakend is, ondervindt de over­spannen journaliste Sasja, net gescheiden en moeder van een zoon. Ze vlucht naar het platteland om haar verleden van de kaart te vegen en lijkt daar nieuw geluk te vinden bij de extravagante fotografe Anne. De veilige vrouwenliefde brengt haar geborgenheid en seksueel genot, maar de ongrijpbare Anne zorgt er telkens weer voor dat Sasja de spoken uit haar verleden niet kwijtraakt. Ze vindt steun bij een psychiater, tot ze plotseling een pijnlijke ontdekking doet over haar ex-man en ze de grip op haar leven opnieuw dreigt te verliezen. Maar dan leidt juist het oncontroleerbare gedrag van Anne tot een onverwachte ontknoping.

Batavia Publishers
17 mei 2021