Anneke en de sik

Anneke ligt in het gras. Haar wangetjes zijn zo rood als vuur en er staan twee dikke tranen in haar ogen... Ze steekt haar kleine vuistjes in de hoogte van boosheid. O, ze is zo boos. Ze is zo vreselijk boos. 'Lelijk beest...! Nare sik, kom hier!' Soms is de sik een lief, leuk sikje. Maar hij is jong en speels, en zo wild! Op een middag, loopt hij weg, het laantje uit. Anneke zal hem achterna gaan, en hem vinden. Maar Anneke is een beetje dom. Ze gaat zo vér. Helemaal het laantje uit en nog verder.

W.G. van de Hulst jr. maakte de tekeningen bij de verhalen en zijn doch¬ter, kleindochter van W.G. van de Hulst redigeerde de teksten zorgvuldig om ze weer goed leesbaar te maken voor kinderen van onze tijd.

Is Anneke en de sik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Anneke en de sik