Antares 1: 1e episode

Antares

Top25's 1   Topics 0
Vervolg op de 2e cyclus van ‘De werelden van Aldebaran’ (Betelgeuze). Een vliegende start van Antares, het boeiende begin van de derde cyclus.

Kim keert terug naar de Aarde, naar Parijs, waar ze probeert te rusten. Maar daar komt niet veel van. Ze is nu bekend als de leidster van de groep van de Mantrisse en haar geheim ligt op ieders lip. Kim wordt benaderd door een onderneming die van plan is de planeet Antares te koloniseren. Een groep van drie verkenners is naar Antares gestuurd om na te gaan of deze geschikt is voor kolonisatie. Het leven daar is even vreemd als vijandig. De leden van de groep krijgen te maken met vreemde wezens en nog vreemdere verschijnselen. Daarom doet de top van de onderneming een beroep op Kim om haar ervaring op Aldebaran en Betelgeuze in te zetten voor hun Antaresproject.

Maar dan krijgt Kim iets te horen dat haar plannen drastisch omvergooit...

Een van de meest opmerkelijke reeksen van onze eigentijdse sciencefictionliteratuur.

Stripboeken
DARGAUD-LOMBARD 3