Architect van je organisatie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Consistent bouwen aan je organisatie met mensen centraal vanuit een blik op het grotere geheel
In tijden van schaarser wordende middelen, stijgende loonkost, toenemende werkdruk en groeiende complexiteit hebben we er alle belang bij om organisaties zo goed mogelijk te ontwerpen. Veel organisaties zijn immers op zoek naar andere manieren om het werk in te richten of opnieuw ziel te geven. Dit boek reikt handvatten aan om klein te beginnen en zo stap voor stap grip te krijgen op het grotere geheel van de organisatie. Het verschil zit niet in een mysterieus ingrediënt maar in het gestaag bouwen aan je organisatie, volgens een aantal principes. Architect van je organisatie leert je kijken naar organisaties als Levende Systemen. Mensen staan immers centraal, geen producten of machines. Bovendien leert het boek je hoe je, als architect van je organisatie, een 'huis' kunt bouwen voor zo'n Levend Systeem. Een huis dat afgestemd is op wat mensen nodig hebben om het beste van zichzelf te kunnen geven. Onderbouwd met tal van voorbeelden en best practices uit de jarenlange ervaring van de auteur.

LannooCampus - Van Duuren media
01 januari 2013

Reacties op: Architect van je organisatie