Arlo

Rank 1598 Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2
‘Groei je eigenlijk verder in de hemel? Straks herken ik je niet meer.’

Floor zit in haar laatste schooljaar en komt overal hopeloos te laat. Ze komt de lessen door met haar tegendraadse vrienden Arlo en Sil. Op een rommelige herfstochtend wordt de wereld van Floor volledig omgegooid.

'Arlo' is een krachtige beeldroman over verlies. Met haar ongecompliceerde tekenstijl en taal creëert Floor Denil een autobiografisch debuut dat onder de huid kruipt.

Floor Denil (1995) is een Belgische illustrator en jazz-muzikant. Met de autobiografische beeldroman 'Arlo' debuteert ze als striptekenaar. Eerder verwierf ze bekendheid met haar dagelijkse cartoons op Instagram, waarbij ze herkenbare situaties treffend weet te vatten in openhartige cartoons.

Uitgeverij Vrijdag
30 oktober 2020
9789460019180

Koen Driessens Hebban Recensent

Leven na een zelfmoord

door: Koen Driessens

De jonge Vlaamse Floor Denil (1995) koos geen gemakkelijk onderwerp voor haar graphic novel-debuut. Openhartig en met gebroken hart geeft ze zichzelf bloot na de zelfmoord van haar beste vriend. Meer dan naar het waarom zoekt Arlo een antwoord op de vraag hoe het nu verder moet als overlevende.

...

Reacties op: Arlo