565eb_9789021401638_cvr

Armada

Gelezen 80 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 41 Favoriet 2 Recensies 28
Young adult Artikelen 1 Spots 4   Topics 0

Zack Lightman is een fanatieke speler van de computergame Armada, hij heeft wereldwijd ranking nummer 6. Vanuit het klaslokaal ziet hij ineens een vijandelijk toestel uit de game vliegen. Hij denkt dat hij gek is geworden. Maar de volgende dag worden Zach en vele andere uitmuntende gamers opgehaald door toestellen van de overheid. De aarde kan elk moment aangevallen worden door aliens, en de gamers zijn door Armada zo behendig in het besturen van drones om de aarde te verdedigen, dat ze worden opgenomen in een speciale unit van het leger.
Het is D-day, de eerste aanvalsgolf van de aliens komt eraan. De beste gamers moeten een eerste verdedigingslinie vormen op Moonbase Alpha. Het lot van de wereld ligt plots op de schouders van de nerds.

Young Adult
Fictie 15+
Q
02 februari 2016
23 februari 2016

Een must-have voor elke jongen

door: Freya Sixma 1 like

Ernest Cline, bekend van Ready Player One, schreef met Armada een nieuw verhaal in het young adult science fiction-genre. Het succes van Ready Player One werd gevierd met de onmiddellijke verkoop van de filmrechten van het boek aan Warner Bros. De film die wordt geregisseerd door Steven Spielberg...

Reacties op: Armada