Ready Player One

Rank 4857 Gelezen 417 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 162 Favoriet 63 Recensies 18
Literatuur & Romans Artikelen 10 Lijsten 4 Spots 33 Hebban 1000 395   Topics 0

We schrijven 2044. Sinds de Grote Recessie leeft een aanzienlijkdeel van de wereldbevolking in diepe armoede.Als James Halliday kinderloos sterft, laat hij de hongerendemensheid een fantastisch spel na: oasis, een onlinegame die door miljarden spelers tegelijk gespeeld kan worden. Kort na zijn dood blijkt dat hij drie sleutels in het spel verstopt heeft, die leiden naar een kluis waarin de rest van zijn erfenis ligt opgeborgen. Wie de sleutels vindt, wordt in één klap multimiljonair. De jacht op de sleutels voert honderdduizenden nerds, geeks en gamers terug naar de jaren tachtig van de twintigste eeuw, de tijd waarin Halliday opgroeide. In de popcultuur van the eighties gaan ze op zoek naar aanwijzingen en naar geluk.

Fictie 15+
Science fiction
Avonturenroman
Oorspronkelijke titel
Ready Player One
Ralph van der Aa
Querido's Uitgeverij BV, Em.
28 januari 2014
28 januari 2014

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Angela

Voor de gevorderde geek

door: Kanta 1 like

Schrijven over een game is lastig. Vrijwel alle grote games hebben boeken voortgebracht: Assassin’s Creed, World of Warcraft, StarCraft, enzovoort. Maar dit zijn verhalen gebaseerd op een verhaallijn die in de game begonnen is. Het is geen beschrijving van een echte game, want hoe doe je dat? Een...

Reacties op: Ready Player One