Arnhem 1944, een historische slag hezien

Arnhem 1944, een historische slag hezien

Dit is een compleet nieuwe kijk op operatie Market Garden, gebaseerd op het laatste en meest uitgebreide onderzoek naar primaire bronnen tot nu toe over deze historische slag. Operatie Market Garden was de grootste luchtlandingsoperatie tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Eerdere boeken over operatie Market Garden eindigen vrijwel altijd met de evacuatie van de Britse Airborne-troepen uit Oosterbeek – wat verhult dat operatie Market Garden destijds in wezen als een groot succes moest worden beschouwd.

De gebeurtenissen na september 1944, waaronder de slag bij Overloon in oktober 1944, maakten duidelijk dat de operatie definitief was mislukt. Het strategische succes van de operatie kon niet worden benut om de oorlog voor het einde van 1944 te beëindigen.

Dit is een verhaal dat nooit eerder is verteld. Het is nu uitvoerig en levendig beschreven door Chris ter Bergström in deel 2 van Arnhem 1944. Dit boek is een absolute must voor iedereen die geïnteresseerd is in deze operatie en voor wie niets wil missen aan nieuwe inzichten in deze fascinerende episode in de Tweede Wereldoorlog en de geschiedenis van Nederland.

Geschiedenis & Politiek
Oorlog en vrede