Asjemenou

Rank 1967 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Waar is de fiets uit Turks fruit gebleven? Hoe smaakt Buckler-bier eigenlijk – na al die jaren? Wie draagt het kruis uit The Passion als het geen Pasen is? Past Ad Visser van AVRO'SToppop zijn jasje nog? Is er nog iets over van de dansvloer van de Roxy? Bij welke rage voelt u zich het meest thuis: flippo’s, wuppies of speldjes? En welk meubel heeft u het liefst over de vloer: The Knotted Chair van ontwerper Marcel Wanders of de tafel van De Wereld Draait Door? En hoe gaat het trouwens met de lichtbal van Duncan? De Oscar voor Karakter? Het shirt van Van Basten? Het zakmes uit Het zakmes? En het konijn van Reve? Asjemenou! brengt al deze objecten bij elkaar en vertelt een alternatieve en aanstekelijke geschiedenis van het naoorlogse Nederland: verhalen over bekende, bejubelde, aanbeden (en diep gehate) voorwerpen die onze populaire cultuur vorm hebben gegeven. Een boek vol ontdekkingen en een feest van herkenning.

Kunst & Cultuur
Taal en cultuur algemeen