ASS van dichtbij

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ouders van kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum (ASS) hebben meestal een hele zoektocht achter de rug, voordat zij eindelijk begrijpen waar het gedrag van hun kind vandaan komt. Het accepteren en leren omgaan met deze diagnose is een uitdaging. Daarbovenop krijgen deze gezinnen vaak te maken met onbegrip en onwetendheid van de buitenwereld met clichés en weerstand. Auteur Pascale Bruynseels is al jaren actief als gezinsbegeleider van kinderen met ASS in België. Zij schreef dit boek om deze ouders een hart onder de riem te steken, maar vooral ook om de omgeving van het gezin (familie, vrienden, buren, leerkrachten, sportcoaches, etc.) te informeren. Dit boek geeft in heldere taal inzichten en tips aan iedereen die ASS van dichtbij beleeft. 'Een boek vol uitleg dat bijdraagt aan meer begrip en mider oordelen vanuit de omgeving. Een boek dat ouders en hun omgeving helpt om kinderen met ASS helemaal te accepteren zoals ze zijn met al hun moois en al hun uitdagingen.' zoals omschreven in het voorwoord van Tischa Neve, kinderpsycholoog en opvoedkundige.