Assepoester en het glazen plafond

Young adult   Topics 0
Moderne sprookjes: hilarisch en vlijmscherp

Doornroosje, Assepoester, De kleine zeemeermin, Sneeuwwitje... allemaal sprookjes die al jarenlang verteld worden, maar waarin de vrouw elke keer een hulpeloos leven lijdt en wacht tot de magische prins haar komt redden. Auteurs Laura Lane (van o.a. de podcast This Is Why You’re Single) en Ellen Haun (bekend van How to Get Away With Murder) besloten dat het tijd was voor moderne varianten.
In deze hilarische, vlijmscherpe versies worden alle vrouwen de held van hun eigen verhaal. Zo beklimt Mulan de rangen van het leger om vervolgens de strijd aan te gaan over haar ongelijke salaris. Wendy leert dat ze nooit een man-boy moet vertrouwen die haar stalkt en de prins van Doornroosje krijgt een lesje in consent (‘Maar ze slaapt,’ zei hij. ‘Je probeert iemand te zoenen die slaapt?’).
Een heerlijk cadeau voor iedereen die zin heeft om eens wat andere sprookjes te lezen dan die ons altijd geleerd zijn.

Young Adult
Fictie 15+
Blossom Books BOLD
11 maart 2021
11 maart 2021

Reacties op: Assepoester en het glazen plafond