Atlas van de wereldgeschiedenis

Volledig nieuwe editie
Wervelend panorama van honderden culturen
Met inbegrip van de gebeurtenissen van 11 september 2001
Naslagwerk voor elke huisbibliotheek
Luc de Vos
Atlas van de wereldgeschiedenis
‘De Atlas van de wereldgeschiedenis is een prachtboek. De grote lijnen van de geschiedenis geborsteld en geïllustreerd met meer dan 300 mooi gekleurde kaarten en tijdbalken. Typische cultuurvoorwerpen verluchten de bladzijden. De atlas overspant de periode tussen de oorsprong van onze wereld, 4 miljoen jaar geleden, en nu. Onmisbaar naslagwerk.’ (Het Belang van Limburg)
‘De grote troef van deze atlas is de nadruk die werd gelegd op gelijktijdigheid. Wat gebeurde er in Mexico in de tijd dat het rijk van Karel de Grote uit elkaar viel? En hoe zag op dat ogenblik de Aziatische wereld eruit? Een uurtje bladeren in deze atlas is een les in relativering en bescheidenheid. Ja, het is zelfs wennen aan dit standpunt, dat afwijkt van het euro- en christocentrisme dat ons met de paplepel is opgedrongen.’ (Telepro)
‘Een indrukwekkend panorama van alle aspecten van de wereldgeschiedenis.’ (De Financieel Economische Tijd)
De Atlas van de Wereldgeschiedenis brengt een wervelend overzicht van de geschiedenis van de mens op Aarde. In meer dan 300 kaarten en even zoveel tijdbalken houdt de lezer-kijker in één boek de hele wereldgeschiedenis in de hand. Een meesterlijke synthese die naast de grote krachtlijnen ook oog heeft voor de smeuïge, kleine details van ons verleden. De vele illustraties tonen de evoluties in de kunst en de cultuur.
Nu herwerkt en bij de tijd gebracht, met inbegrip van de gebeurtenissen van 11 september 2001. Volledig nieuwe editie van hét basisboek voor geschiedenis.
Luc de Vos, de eminente hoogleraar krijgsgeschiedenis en internationale relaties die nooit doceert zonder kaarten, begeleidde deze schitterende editie. Als generalist en erudiet wetenschapper kent hij als geen ander de pionnen op het schaakbord van de wereld, van vroeger en nu.

Is Atlas van de wereldgeschiedenis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Atlas van de wereldgeschiedenis