Audrey en Anne

Gelezen 75 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 61 Favoriet 1 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 4   Topics 0   Leesclub

Herfst, 1957. Otto Frank brengt een bezoek aan de jonge filmster Audrey Hepburn in haar Zwitserse chalet. Hij wil haar overhalen zijn dochter te spelen in een film over haar leven. Lente, 1929. Er worden twee meisjes geboren die later wereldfaam zullen verwerven: Audrey Hepburn en Anne Frank. Hun levens vertonen opvallend veel overeenkomsten. Zo zijn ze beiden op jonge leeftijd gedwongen hun geboorteland te verlaten. Audrey is een telg van de Europese elite. Zij wordt naar een Engelse kostschool gestuurd terwijl haar ouders in München, Brussel en Londen flirten met de rest van de jetset – en met het fascisme. Ook de familie Frank vertrekt van huis. Noodgedwongen, deel uitmakend van de enorme stroom joodse vluchtelingen. Audrey viert haar elfde verjaardag nog in het vrije Nederland waar haar moeder opgroeide. Maar als Anne elf wordt, marcheren de Duitsers er al door de straten. Ze zitten in de val.

De Geus
03 januari 2017
02 januari 2017

Een pijnlijke gelijkenis

door: Kim Saris

Wat hebben Audrey Hepburn en Anne Frank gemeen? Op het eerste gezicht gelijken hun bruine lokken, grote hondenogen en de ingetogen blik. Niet alleen zijn de ‘meisjes’ in hetzelfde jaar geboren, maar maakten ze ook de Tweede Wereldoorlog mee op hun eigen manier. Anne als slachtoffer van de Holocaust...

Reacties op: Audrey en Anne