Aurora

Aurora

Rank 2081 Gelezen 37 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 63 Favoriet 4 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 2 Lijsten 1   Topics 0

Aurora is getrouwd met Gabriel en vanaf het moment dat ze zijn familie leerde kennen, is ze niet alleen het luisterend oor voor hem, maar ook voor haar schoonmoeder en twee schoonzussen. Ze heeft er bijna een dagtaak aan om ieders leed en verhalen aan te horen - over elkaars tekortkomingen en het gebrek aan begrip bij de ander. Tegelijkertijd willen ze maar één ding, en dat is zichzelf kunnen zijn. Maar zoals dat in families gaat, kunnen ze zich niet van elkaar losmaken.

Op een goede dag besluit Gabriel, het zondagskind in de familie, om een familiediner te organiseren ter gelegenheid van zijn moeders tachtigste verjaardag. Eigenlijk vindt niemand dat een goed idee, zelfs zijn moeder niet. Aurora probeert Gabriel van zijn plan af te brengen, bang dat zijn goedbedoelde poging om de familie weer bij elkaar te brengen, slecht zal aflopen.

Wereldbibliotheek
05 januari 2021
20 januari 2021

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Structuur in familiechaos

door: Anne Oerlemans 1 like

De Spaanse schrijver Luis Landero schreef negen romans die in veel verschillende landen zijn verschenen, ook werd zijn werk meermaals bekroond met literaire prijzen. In 2021 is hij de spreker van de vijftiende Spinozalezing, een initiatief om de meest gerenommeerde Spaanse schrijvers aandacht te...

Reacties op: Aurora