Auto- en Motorsport in Limburg

Auto- en Motorsport in Limburg

In oktober 2019 bracht ik het boek Auto- en Motorsport in Zuid-Limburg uit, dat in detail de geschiedenis der gemotoriseerde sport in mijn thuisregio beschrijft. Daarbij is er ook aandacht voor de rest van de provincie. Tijdens het maken van dit boek stuitte ik op heel wat mooi fotomateriaal, dat ik echter slechts gedeeltelijk een plek kon geven. Zo ontstond al snel het idee voor een tweede boek: het zou zonde zijn om al dat moois op de plank te laten liggen en er geen gebruik van te maken. Zodoende kwam er dit fotoboek, dat de hoogtijdagen van de gemotoriseerde sport in heel Limburg in beeld brengt, van de jaren '30 tot en met de jaren '70, maar ook de nadagen daarna. In Limburg zijn in de loop der jaren meer dan 2000 races en wedstrijden gehouden: grasbaanraces, motorcross, speedway, wegraces, autocross, heuvelklims, kartraces... Daarvan worden er in dit boek zo'n 100 belicht middels ruim 190 afbeeldingen. Het topje van de ijsberg dus, wat aangeeft wat een enorm rijke historie deze provincie op dit gebied heeft.
Lifestyle & Vrije tijd
Rob Semmeling