Auto- en Motorsport in Zuid-Limburg

Auto- en Motorsport in Zuid-Limburg

Het is vandaag de dag nog maar moeilijk voor te stellen, maar er was een tijd dat Zuid-Limburg een waar bastion der gemotoriseerde sport was. Enkele decennia geleden werd er in deze contreien volop aan auto- en motorsport gedaan: wegraces, motorcross, autocross, speedway en kartraces waren aan de orde van de dag. Helaas is daar tegenwoordig niets meer van over: met de autosport was het begin jaren '80 al gedaan, en sinds het verrijden van de laatste Zuid-Limburgse motorcross in Elsloo in 2013 is ook de motorsport hier vrijwel uitgestorven. Middels dit boek wil ik de herinnering aan die eens zo roemrijke tijd levendig proberen te houden. Centraal staat daarbij steeds de vraag: waar en wanneer vond er auto- of motorsport plaats? Zuid-Limburg wordt daarbij gedefinieerd als alles ten zuiden van gemeente Echt-Susteren, of andersom geredeneerd, alles tot en met gemeente Sittard-Geleen. Ook de rest van de provincie komt in het boek aan bod.
Lifestyle & Vrije tijd
Rob Semmeling