Basisboek scenarioschrijven

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Dit basisboek scenarioschrijven behandelt alle theorie die nodig is om een scenario of concept voor een speelfilm, documentaire of opdrachtfilm te kunnen schrijven. Van visualiseringstools, tot structuurregels, tot concrete marketingtips. Van suspense tot surprise. Van notatie tot inspiratie. Alles kort en krachtig uitgelegd. Dit Basisboek is bedoeld voor filmmakers, filmliefhebbers en natuurlijk ook voor (aankomende) scenarioschrijvers. Ieder Basisboek bevat een code die toegang geeft tot een website waarop alle behandelde fragmenten en documenten zijn terug te vinden. Bovendien geeft de code het recht om de antwoorden op toetsvragen achterin het boek te laten beoordelen. Joost Schrickx (1963) is scenarioschrijver en filmmaker en reeds 15 jaar ook docent en coach scenarioschrijven en conceptontwikkeling. Omdat de bestaande literatuur in zijn ogen óf verre van volledig óf juist overweldigend uitgebreid is, schreef hij dit overzichtelijke en bondige Basisboek.

Pumbo
01 januari 2014